Tegenwoordig ‘moeten’ scholen, docenten en studenten steeds meer.
Studenten moeten excelleren, groeien en gemotiveerd worden. Docenten moeten functioneren als rolmodel en coach. Scholen moeten innoveren, sneller inspelen op de marktontwikkelingen en goede cijfers laten zien. Er ‘moet’ veel, maar vooralsnog lijkt de opgave om echt significante veranderingen door te voeren behoorlijk zwaar.
We dwingen studenten 21st century skills op terwijl docenten en het management zelf vaak ook hard moeten werken om deze nieuwe vaardigheden eigen te maken. Voor de hand liggende conclusies, simpele stappenplannen/ methodieken en oppervlakkige onderzoeken leveren weinig tot geen resultaat op.
Studenten van deze tijd denken anders en zien hun toekomst door een totaal andere bril. Het is voor de docent belangrijk om de leefwereld van de ‘nieuwe student’ te begrijpen.
Het is tijd om in te zien dat de mindset van alle professionals binnen het onderwijs allesbepalend is voor de toekomstige kwaliteit van het onderwijs. Dit vraagt om een verandering van cultuur en structuur binnen scholen. Een succesvol schooljaar zou volgens ons niet alleen een positieve impact moeten leveren aan de persoonlijke groei van de studenten, maar ook aan de ontwikkeling van docenten.
Docenten zijn uiteindelijk het gezicht van de school. Zij staan elke dag in contact met de student. Door docenten persoonlijk krachtiger te maken, nieuwe skills aan te leren en op de hoogte te brengen wat deze generatie écht beweegt kunnen we een grote stap maken richting de vernieuwing van het onderwijs.
In een aantal korte sessies krijgen docenten antwoorden op vragen als: waarom ben ik docent, hoe wil ik voor de klas staan en welke impact kan ik maken? Dit in combinatie met onze no nonsense aanpak, essentiële aansturingstools en inzichten in de laatste trends en ontwikkelingen maakt T.O.G. Teachers Program een unieke en waardevolle reis voor elk docententeam.